Sunday 13 October 2013

Memories

Salam...

Hello uolls... kali ni nk post citer sedeyh sket...mood sentimental plak memalam buta ni...hihi...lets check it out...

" Cikgu, sy doakan Si Die datang pd 6hb nnt..." 
kata2 yg sgt mmbahagiakan aku... wlpn ak tahu hakihatnya ia xkn menjadi kenyataan... dlm pada itu ak ttp berdoa agr Si Die dtg kembali padaku...hehehe...




Pd 6hb... hari yg ku lalui seperti biasa... semua berjalan dengan baik... namun seperti yg ak jangkakan, Si Die tidak muncul...hahaha... ak cuma tersenyum kerana aku tahu itu yg akn berlaku... ak tetap meneruskan kehidupanku seperti biasa....

Keesokkan harinya, ak masuk ke 'kelas yg sama'... mereka ad bertanya tentangnya... ak cuma tersenyum malu... tidak memberikan ap2 respon malah menyuruh mereka mengulangkaji sebelum peperiksaan bermula beberapa minit kemudian... dan hari itu berlalu seperti biasa....

Sampai masa ketidak biasaan berlaku... Di saat ak lena dibuai mimpi...mimpi yg membuatkan ak terjaga... berfikir ap yg cuba di sampaikan dlm mimpi tersebut.... mimpi...ya, Si Die dtg... dtg dlm mimpi ku... itu adalah perkara biasa... tp yg luar biasanya, Si Die memakai baju putih... berdiri di suatu sudut dan tersenyum... membisu seribu kata... bila ku tnyakan kenapa... die hnya mengukir satu senyuman yg ak amat2 rindukan... kemudian Si Die menghilang entah di mana, membuatkan aku terjaga... dlm sedar dgn tidak itu, ak terima satu panggilan... wktu itu pukul 1.30 pagi... nombor yg tertera membuatkan aku takut utk mengangkat panggilan... panggilan dari adik Si Die... 

Ya, seperti yg kamu semua fikir... Si Die telah meninggal dunia kerana menghidap penyakit leukimia... sudah 6 bulan die menderita... apa yg membuatkan aku kecewa, aku xtau dan ak tiada di sisinya...huhu... hari itu berlalu dgn sgt perlahan... saat dan detik itu ak mula mngamit kenangan ku bersamanya... semakin ak ingat, semakin deras air mata ini mengalir.... terlalu banyak... xlarat rsnya ak hendak ke sekolah... tp ak gagahkan jua kakiku ke sekolah...

Ada beberapa pelajar sedar akan perubahan sikap aku pada hari itu... mujur la ak tidak ad 'kelas yg sama' pd hari itu... ak xtau bagaimana utk menghadapi mereka...mereka adalah pelajar2 yg mengetahui kisah cintaku... hnya kelas mereka...hanya 17 org itu shaja... hari itu aku merayau2 entah ke mana2... mencari ruang utk ak bersendirian... ak xmmpu utk menunjukkan wajah ku yg muram dan sedih di hadapan ank2 murid ku... ak xmahu mereka risau ttg ak... aku da besar... aku boleh jaga diri aku kan... hehe...
sangat lambat waktu berlalu... bergetar suaraku tika aku memberitahu ibuku berita ini... ibuku yg tidak pernah tahu cerita percintaan ku... hnya adikku satu2nya yg mengerti... tp ak xmahu membebankan die dgn mslh ku... die sdg sibuk menghadapi peperiksaan... wktu itu ak sgt2 lemah... kerana tdk ad sesiapa pn utk ku... ku pendam sahaja perasaan ini sendiri... 

Jika diingat semula, wktu ak berpisah dgn 1st love, ak msh ad kwn baiknya utk ak mengadu... tika kwn baiknya pergi meninggalkan aku, ak msh ad Si Die... tp skrg apabila Si Die pergi, ak tidak mempunyai sesiapa... mmg sgt2 berat kali ini... 
tiba2 muncul seseorg yg baru ak kenali... die adalah kwn baru ku... die pula membawa berita sedih... yg menambah kesedihan ku... tp ak xkesah... sb ak nk die jujur... ak lebih rela die jujur dr die bohong semata2 ingin menjaga hati... kelak, bila hakikat kebenaran ak ketahui, saat itu pasti lebih menyakitkan bukan... xpela, sekurg2nya ak lega sedikit tatkala kwn baru ku itu memahami keadaan ku...

Belum pernah ak membuat video khas utk Si Die...utk pertama dan terakhirnya ak merajinkan diri mmbuat video khas utknya... moga2 Si Die aman bahagia di sana.... besama 1st love dan kwn baiknya...



Ak rs, da cukup ak membebel... cukuplan setakat ini yg ak nk share kan pada uolls sume...hehe... will see next entry...okay... keep in touch everyone!


mgkn xde sape yg akn jd partner ak
 ckp omputih...
mgkn xde sape yg nk mara ak 
kalo ak mandi lewat malam....
mgkn xde sape nk mrh ak kalo ak xmkn....
mgkn xde sape nk risau kalo aku sakit....
mgkn xde sape yg srh aku jujur 
kalo ak bohong...
mgkn xde sape nk teman ak mkn eskrim 
bila ak marah...
mgkn xde sape yg akn wat ak senyum 
bila ak sedih...
mgkn xde sape yg akn bg pinjam bahu 
utk ak menangis...
mgkn xde sape nk dodoikan ak 
bila ak ad nightmare...

tp yg pasti....
kurang seorg hamba Allah yg slalu mendoakan ak...


..:: Auf Wiedersehen ::..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...